Ο «καημένος» ο ΟΑΣΘ… πώς να τα βγάλει πέρα άμα δίνει νοίκι 9,2 εκατ. ευρώ στον… εαυτό του!

Καταπέλτης είναι για τον ΟΑΣΘ η έκθεση των ειδικών επιθεωρητών που τελικά έψαξαν τα οικονομικά στοιχεία του (αυτά που αρνείτο να δώσει στο υπουργείο Μεταφορών και απαιτούσε εν λευκώ  επιδοτήσεις επειδή «δεν τα έβγαζε πέρα»).

Οι επιθεωρητές διαπίστωσαν σειρά παρατυπιών και ίσως η έκθεση σταλεί  στον εισαγγελέα για τη διερεύνηση και ποινικών αδικημάτων.

Για τρεις μήνες έξι επιθεωρητές (δύο από το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών του υπουργείου Μεταφορών, ένας οικονομικός, ένας δημοσιονομικός και δύο επιθεωρητές της Περιφερειακής Διεύθυνσης Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος Αττικής – Αιγαίου) εξέτασαν βιβλία και παραστατικά για τη μισθοδοσία, τις προμήθειες και τα καύσιμα, τα ενοίκια και τα δάνεια, τα έσοδα και την ανταπόκριση στις συμβατικές υποχρεώσεις.

Η έκθεση των επιθεωρητών, η οποία υποβλήθηκε πριν από τρεις εβδομάδες στους αρμόδιους υπουργούς και αποκαλύφθηκε από την ιστοσελίδα voria.gr, έρχεται να επιβεβαιώσει τα θρυλούμενα επί δεκαετίες «πάρτι» στον ΟΑΣΘ

ΟΙ ΜΙΣΘΟΙ

Ο έλεγχος που πραγματοποιήθηκε κράτησε τρεις μήνες και παραδόθηκε στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών στα μέσα Δεκεμβρίου, και τα ευρήματά της είναι συντριπτικά για όσα υποστηρίζει το τελευταίο διάστημα ο Χρ. Σπίρτζης κάνοντας λόγο για σκανδαλώδη σύμβαση σε βάρος του Δημοσίου. Να σημειωθεί ότι ο υπουργός έχει μιλήσει «για πάρτι για πολλά χρόνια στον ΟΑΣΘ» ενώ έκανε λόγο για μια κατάσταση όπου η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων είναι και μέτοχοι του οργανισμού, ενώ υπάρχει το παράδοξο οι μισθοί να είναι χαμηλοί και πολλαπλάσια τα επιδόματα. Να σημειωθεί ότι η διοίκηση του ΟΑΣΘ αρνούνταν να στείλει τις αναλυτικές μισθοδοτικές καταστάσεις στο υπουργείο, αλλά όσα αποκάλυψε ο έλεγχος είναι συντριπτικά, αφού μισθός των 580 ευρώ με τα επιδόματα γινοταν 2.153 ευρώ, ενώ ένας άλλος εργαζόμενος με βασικό μισθό στα 868 ευρώ, με τα επιδόματα  έφτανε τα 4.370 μεικτά Στους εργαζόμενους στο ΟΑΣΘ όταν όλοι οι εργαζόμενοι στην Ελλάδα δεινοπαθούν, δίνονται 26 (!) επιδόματα. Επισης  το επίδομα ανθυγιεινής εργασίας καταβάλλεται καθολικά προς όλους τους εργαζόμενους, ακόμα και τοςυ διοικητικούς

Βέβαια καλο είναι οι οδηγοι να παίρνουν και 2.000 και 3.000 και 4.000 ευρώ το μήνα, αλλά ΟΛΟΙ οι οδηγοί και όχι να οδηγουν στην Αθήνα για 1.200 και στην Θεσσαλονίκη για τα τριπλά, με επιδοτηση εν τέλει των άλλων οδηγών -των κορόιδων….

Οι μισθοί όμως είναι το λιγότερο, παρότι οι επιθεωρητές στέκονται ιδιαίτερα σε αυτό

ΕΡΓΟΛΑΒΙΕΣ ΚΑΙ ΕΝΟΙΚΙΑ ΠΡΟΣ ΕΑΥΤΟΝ

Ο ΟΑΣΘ αναθέτει διαρκως εργολαβίες χωρίς διαγωνισμό σε εταιρείες όπου οι μετοχοι είναι με «φωτοτυπία» και μέτοχοι του ΟΑΣΘ ή πάντως τα προσωπα επαναλαμβάνονται «ανιαρά». Μάλιστα πληρώνει υψηλά ενοίκια για αμαξοστάσια σε χώρους που ουσιαστικά του ανήκουν!

Έργα αντίθενται σε εταιρείες εκπροσωπούμενες από τα ίδια άτομα, μεταξύ των οποίων και πρώην γενικός διευθυντής του Οργανισμού και συγγενείς του.

 Για να αποφύγουν το δημοσιο διαγωνισμό σε εργολαβίες με υψηλό κόστος και ναμπορούν να τις αναθέτουν όπου ήθελαν, τις έσπαγαν σ μικρότερες. Έτσι την ίδια ημερομηνία υπογράφονται όπως διαπιστώθηκε τρεις συμβάσεις με τον ίδιο ανάδοχο, για παρεμφερές έργο, ενώ θα μπορούσε να γίνει μια εργολαβία και να ανατεθεί με δημόσιο διαγωνισμό. Στις 10 Δεκεμβρίου του 2009 για παράδειγμα, υπογράφηκαν τρεις συμβάσεις με τον ίδιο ανάδοχο οι οποίες αφορούσαν: υποστήριξη λογισμικού τηλεματικής (203.186 ευρώ), υποστήριξη για τη λειτουργία του συστήματος τηλεματικής (80.750 ευρώ) και συντήρηση εξοπλισμού τηλεματικής (126.103 ευρώ). Δηλαδή ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού 410.039 ευρώ το οποίο αφορούσε την τηλεματική «έσπασε» στα τρία και ανατέθηκε στην ίδια εταιρία, με τρεις διαφορετικές συμβάσεις, υπογεγραμμένες την ίδια ημέρα χωρίς βεβαίως διαγωνισμό
Τα περισσότερα ενοίκια για τα έτη 2011-2015 ύψους 9.236.686 ευρώ καταβλήθηκαν στον Προμηθευτικό Συνεταιρισμό «Ηρακλής» ο οποίος έχει στην ιδιοκτησία του όλους τους χώρους στέγασης των γραφείων του ΟΑΣΘ και τα αμαξοστάσια σε Φοίνικα και Σταυρούπολη. Όμως η μετοχική του σύνθεση κατά περίπου 65% είναι ίδια με τη μετοχική σύνθεση του ΟΑΣΘ.

Τα μισθώματα από το 2010 και μετά βαίνουν μειούμενα, εκτός από το έτος 2015 όταν σημειώθηκε αύξηση κατά 4,27% σε σχέση με το 2014. Ωστόσο, από τον δειγματοληπτικό έλεγχο που έγινε προκύπτει ότι είναι υψηλότερα των τεκμαρτών.

Διάφορα

*βρέθηκε απόδειξη 5.000 ευρώ για βενζίνη που έβαζαν στα ΙΧ τους μέλη του ΔΣ του ΟΑΣΘ και το χρέωναν στα γενικά έξοδα

*ο τραπεζικός τους δανεισμός  το 2011 αυξήθηκε κατά 201,42%, φτάνοντας στα 23,4 εκατ. ευρώ

*μισό εκατομμύριο ευρώ είχε κέρδος επειδή τα μηχανηματα δεν δίνουν ρεστα, δηλ. ο ΟΑΣΘ «έβγαλε» από αυτά  το 2015 το ποσό των 436.270,49 ευρώ (το 2014 είχε «βγάλει» 429.020,30 ευρώ και το 2013, 453.784,22 ευρώ)

*Με όριο ζωής λεωφορείων την εικοσαετία, ο ΟΑΣΘ φέρεται να διαθέτει  622 οχήματα (τελευταία αγορά 26 καινούργιων το 2012)/ Τα 90 από αυτά είναι  18-19 ετών,  τα 327 ηλικίας 10-13 ετών, και τα  175 ηλικίας 5-9 ετών. Δύο από αυτά φέρονται να έχουν βλαβες ενώ είναι εντελώς κατεστραμμένα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει άμεσα να αγοραστούν 90 λεωφορεία! (Επιπλέον, το 15% είναι εκτός λειτουργίας λογω βλαβών)

*Αντί να κυκλοφορούν  520 λεωφορεία, κυκλοφορούν 421 έως 462  επειδή… δεν υπάρχουν οδηγοί (εντούτοις προσλαμβάνονται διοικητικοι)

*Μεταξύ των δαπανών του  ΟΑΣΘ για παροχή υπηρεσιών διαπιστώθηκε ότι υπήρξαν μεγάλες διακυμάνσεις σε αυτές τις δαπάνες από έτος σε έτος. Έως 212,4% για τις δαπάνες σε δικηγόρους (51.464 ευρώ το 2010, 160.755,73 το 2011), έως 82.49% στις «λοιπές αμοιβές τρίτων» (54.339,67 ευρώ το 2010, 95.101,20 το 2011) και έως 185,18% στις αμοιβές συμβουλευτικών υπηρεσιών (54.000 ευρώ το 2012, 154.000 ευρώ το 2013).

*Από τον έλεγχο διαπιστώθηκε επίσης ότι μια συγκεκριμένη εταιρεία σύναπτε συμβάσεις με τον ΟΑΣΘ διετούς διάρκειας και τιμολογούσε τις υπηρεσίες της μετά τη λήξη της σύμβασης κάτι, που σύμφωνα με τους ελεγκτές «αντίκειται στις διατάξεις της αρχής της αυτοτέλειας των χρήσεων».

*Οι επιθεωρητές προτείνουν το σύνολο των δαπανών αυτής της κατηγορίας (συμβάσεις παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών) να επανεξεταστεί εάν θα πρέπει να περιληφθούν στις δαπάνες βάσει των οποίων υπολογίζεται η αντισταθμιστική οφειλή που καταβάλλει το ελληνικό δημόσιο καθώς, όπως αναφέρουν, πολλές από αυτές τις υπηρεσίες θα μπορούσαν να παρασχεθούν από υπαλλήλους του ΟΑΣΘ.

Πηγή presspublica.gr